Powitanie Wójta Gminy Stoczek

Wójt Gminy Stoczek

Jest mi niezmiernie miło zaprosić Państwa do odwiedzenia naszych stron internetowych, na których pragniemy zaprezentować wszechstronnie gminę Stoczek oraz ważniejsze epizody z jej historii. Mam nadzieję także, że wirtualna wędrówka po serwisie internetowym zachęci Państwa do rzeczywistego odwiedzenia naszej gminy.

Rządowe Centrum Legislacji

Wersje elektroniczne:

Pliki "cookies" na stronie www.stoczek.net.pl

Strona www.stoczek.net.pl korzysta z plików "cookies". Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza ich akceptację.

Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce klikając w ten link

A A A

„DOBRY START” – 300 zł dla ucznia

Wójt Gminy Stoczek informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r. Rząd ustanowił program, na podstawie którego rodziny otrzymają raz w roku 300 zł, w związku z rozpoczęciem roku szkolnego – na każde dziecko uczące się w szkole – bez względu na dochody.


Wnioski o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry start” będą przyjmowane od dnia 1 sierpnia 2018 roku do 30 listopada 2018 roku w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stoczku (pokój Nr 2) przy ul. Węgrowskiej 22.


Wnioski również mogą być składane drogą elektroniczną od dnia 1 lipca 2018 roku do 30 listopada 2018 roku przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną. Wnioski złożone po upływie terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.


Dla wniosków złożonych w lipcu i sierpniu ustalenie prawa i wypłata świadczenia następuje nie później niż do 30 września 2018 roku. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach ustalenie prawa oraz wypłata świadczenia nastąpi w terminie 2 m-cy od dnia złożenia wniosku.


Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynający się rok szkolny dla dzieci od 1 klasy Szkoły Podstawowej do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.


W celu usprawnienia i przyspieszenia procesu przyznawania świadczenia zrezygnowano z konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej – będą one wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.


Organ właściwy przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu świadczenia dobry start na wskazany adres poczty elektronicznej. W przypadku nie podania adresu poczty elektronicznej informację o przyznaniu świadczenia będzie można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stoczku.

 

Bliższe informacje można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stoczku, ul. Węgrowska 22, 07-104 Stoczek, tel. (25) 691-91-60, pokój nr 2.

 


Dokumenty powiązane:

  1. WNIOSEK O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA DOBRY START

  2. ZAŁĄCZNIK DO WNIOSKU

 

 

Data publikacji: 12 czerwca 2018r.

Wprowadzenie: Administrator