Powitanie Wójta Gminy Stoczek

Wójt Gminy Stoczek

Jest mi niezmiernie miło zaprosić Państwa do odwiedzenia naszych stron internetowych, na których pragniemy zaprezentować wszechstronnie gminę Stoczek oraz ważniejsze epizody z jej historii. Mam nadzieję także, że wirtualna wędrówka po serwisie internetowym zachęci Państwa do rzeczywistego odwiedzenia naszej gminy.

Rządowe Centrum Legislacji

Wersje elektroniczne:

Pliki "cookies" na stronie www.stoczek.net.pl

Strona www.stoczek.net.pl korzysta z plików "cookies". Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza ich akceptację.

Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce klikając w ten link

A A A

Maria Rucińska

Podinspektor ds. planowania przestrzennego i gospodarki mieniem komunalnym

 

 

Pokój nr 13, tel. 025 691-90-20 w. 27

 

Zakres czynności:

 

Obowiązki wspólne dla wszystkich pracowników:

  1. Posiadanie i znajomość przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, administracyjnego, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przepisów gminnych oraz bieżąca ich aktualizacja. Znajomość przepisów, instrukcji, zarządzeń i wytycznych dotyczących zakresu czynności przypisanych do stanowiska oraz działanie zgodnie z ich postanowieniami.
  2. Przestrzeganie postanowień Statutu Gminy, Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy, Regulaminu pracy.
  3. Stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt.
  4. Wykonywanie zadań urzędu sprawnie i bezstronnie.
  5. Zachowanie tajemnicy służbowej oraz przestrzeganie obowiązujących przepisów BHP i ochrony przeciwpożarowej.
  6. Współpraca z innymi stanowiskami Urzędu Gminy, jednostkami organizacyjnymi, instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie zagadnień wymagających współdziałania.
  7. Zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi, współpracownikami oraz w kontaktach z petentami.
  8. Stałe podnoszenie i doskonalenie własnych kwalifikacji.
  9. Dbałość o powierzone mienie.
  10. Zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim ,
  11. Podejmowanie działań zmierzających do poprawy efektywności pracy stanowiska.
  12. Opracowywanie projektów uchwał , decyzji administracyjnych w zakresie powierzonych zadań.
  13. Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych.
  14. Przestrzeganie ustawy Prawo zamówień publicznych.
  15. Realizacja zadań nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków a poleconych do realizacji przez Wójta Gminy, Zastępcę Wójta, Sekretarza Gminy i Kierownika Referatu.

Obowiązki szczególne :

  1. Prowadzenie ewidencji i spraw związanych z gospodarką gruntami będącymi własnością Gminy;
  2. Organizacja i przeprowadzanie przetargów dotyczących sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Gminy;
  3. Przekształcenie prawa wieczystego użytkownika w prawo własności
  4. Regulowanie stanu prawnego nieruchomości stanowiących własność Gminy;
  5. Ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i zarząd nieruchomościami;
  6. Wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości;
  7. Wydawanie zgody na zrzeczenie się własności nieruchomości;
  8. Prowadzenie ewidencji wspólnot wsi;
  9. Organizowanie przetargów na sprzedaż lokali mieszkalnych;
  10. Organizowanie programu usług i rozwoju urządzeń komunalnych oraz prowadzenie spraw w tym zakresie (wodociągi, kanalizacja, wysypisko odpadów komunalnych ).
  11. Prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją wyrobów zawierających azbest .
  12. Prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji gruntów.
  13. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne a w szczególności :
    • wydawanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych,
    • wydawanie postanowień i decyzji zatwierdzających podział nieruchomości ,
    • wydawanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,
    • zlecenie opracowań wyceny gruntów.
  14. Sporządzanie projektów planu przestrzennego zagospodarowania terenu, podawanie do publicznej wiadomości ich treści, zbieranie uwag, wniosków, przedkładanie wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu Radzie Gminy do uchwalenia.
  15. Dokonywanie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym,
  16. Wykonywanie zadań gminy wynikających z planowania przestrzennego,
  17. Współudział w sprawach ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej rolników i budynków wchodzących w skład gospodarstw rolnych ,
  18. Tworzenie oraz gospodarowanie zasobami lokali mieszkalnych i użytkowych gminy ,
  19. Prowadzenie spraw z zakresu zapobiegania uprawie maku i konopi ,
  20. Prowadzenie spraw z zakresu realizacji zadań gminy wynikających z ustawy o zapobieganiu narkomanii ,
  21. Realizacja zadań z zakresu ustawy - Prawo wodne, rozstrzyganie sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego ,
  22. Sprawowanie administracji z zakresu łowiectwa, zezwoleń leśnictwa,
  23. Wydawanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznanej za agresywną ,
  24. Przestrzeganie i realizacja ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie prowadzonych zadań,
  25. Przygotowanie i przekazanie danych z zakresu działania referatu do Administratora Biuletynu Informacji Publicznej ,
  26. Współdziałanie z Referatami w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie inwestycji gminnych,
  27. Pozyskiwanie informacji o programach pomocowych Unii Europejskiej przeznaczonych na realizację zadań inwestycyjnych w gminie,
  28. Pełnienie zastępstwa stanowiska ds. rolnictwa i ochrony środowiska