Powitanie Wójta Gminy Stoczek

Wójt Gminy Stoczek

Jest mi niezmiernie miło zaprosić Państwa do odwiedzenia naszych stron internetowych, na których pragniemy zaprezentować wszechstronnie gminę Stoczek oraz ważniejsze epizody z jej historii. Mam nadzieję także, że wirtualna wędrówka po serwisie internetowym zachęci Państwa do rzeczywistego odwiedzenia naszej gminy.

Rządowe Centrum Legislacji

Wersje elektroniczne:

Pliki "cookies" na stronie www.stoczek.net.pl

Strona www.stoczek.net.pl korzysta z plików "cookies". Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza ich akceptację.

Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce klikając w ten link

Rozlicz PIT

Rozlicz PIT w gminie Stoczek, wspieraj lokalnie>>

Darmowy Program PIT dostarcza Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych w ramach projektu PITax.pl dla OPP

A A A

Przez trudy do gwiazd

 

W konkursie organizowanym w ramach projektu pt. „Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie” startowało 146 zespołów uczniowskich. Do finałów przeszło zaledwie 16. Wśród nich są gimnazjaliści ze Stoczka.


„Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie. Ogólnopolski program rozwoju kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości dla uczniów gimnazjów” to  projekt naukowy realizowany przez Doradztwo Gospodarcze DGA S.A. z Poznania oraz Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego w Zielonej Górze. Ma formę zajęć pozalekcyjnych, których głównym celem jest zachęcenie uczniów do kształtowania postaw przedsiębiorczych i pogłębiania wiedzy w zakresie nauk matematyczno- przyrodniczych. W projekcie bierze udział  730 uczniów z 73 gimnazjów z całej Polski.

 

Nauka po lekcjach


Uczniów Gimnazjum w Stoczku nikt nie zmuszał do wzięcia udziału w projekcie. Zgłosili się sami. „Chciałem rozwijać swoje zainteresowania w dziedzinie nauk przyrodniczo-matematycznych” – mówi Adam Gąsior z klasy II b. – „Gdy tylko usłyszałem o projekcie, doszedłem do wniosku, że to doskonały sposób na pogłębienie wiedzy”. I rzeczywiście. Uczestnicy zajęć nie mogą narzekać na nudę. „W pierwszym semestrze badaliśmy przydatność wody do spożycia, sprawdzaliśmy wpływ nawozów na uprawy i obserwowaliśmy proces kiełkowania roślin” – wylicza Ewelina Osytek z klasy I a. –„ Bardzo ciekawe były również zajęcia z fotosyntezy i hodowli kryształów”. Na  zajęcia uczęszcza dziesięcioro uczniów, są podzieleni na dwie pięcioosobowe grupy. Spotykają się raz w tygodniu na dwie godziny. Prowadzą bloga, który jest czymś w rodzaju kroniki zajęć. Czy trzeba ich do tego zachęcać? „Skądże!” – śmieje się Piotr Krzyżanowski, nauczyciel biologii i chemii, koordynator projektu. – „Dla uczniów to nie tylko kronika czy dziennik, ale także pełna życia strona dokumentująca ich udział w projekcie. Zamieszczają tu ciekawe zdjęcia, opisy eksperymentów i naukowych ciekawostek, opowiadają o swoich zainteresowaniach i planach na przyszłość”.

 

Nagrody dla najlepszych


Uczniowie przyznają, że nie bez znaczenia są również nagrody i dodatkowe atrakcje, które zapewnia uczestnictwo w projekcie. „Chciałbym, aby mój zespół zajął pierwsze miejsce w konkursie na najlepszy blog, bo wtedy każdy z nas dostałby palmtopa” – mówi szczerze Adam Gąsior. – „Laureaci drugiego miejsca otrzymają aparaty cyfrowe, a trzeciego - translatory”. Konkurs na najlepszy blog przebiega dwuetapowo. Zespoły zdobywają punkty w trakcie roku szkolnego i w ten sposób konkurują ze sobą. „To naprawdę trudne zadanie” – stwierdza Piotr Krzyżanowski. –„Oceniana jest nie tylko treść bloga, ale także poprawność ortograficzna, zgodność ze scenariuszami zajęć, częstotliwość zamieszczanych wpisów i statystyki odwiedzin”. Pod koniec roku punkty się sumują, co pozwala na wyłonienie 16 zespołów, które w dniach  4-6 czerwca pojadą na finał do Warszawy. „Odnieśliśmy pierwszy sukces” – cieszy się Marlena Majewska z klasy II a. – „ Grupa Ciekawi świata 25 znalazła się w finałowej szesnastce. Przed nami najtrudniejszy etap – walka o miejsce na podium”. Piotr Krzyżanowski jest pełen dobrych myśli, ale zastrzega, że to dopiero pierwszy z trzech konkursów organizowanych w ramach projektu. Jeśli tym razem się nie uda, będą jeszcze kolejne okazje.

 

Wypoczynek z głową!


Jednak uczestnictwo w projekcie oznacza nie tylko zajęcia w klasach i prowadzenie bloga. 14 czerwca uczniowie Gimnazjum w Stoczku pojadą do Warszawy na wykład zatytułowany „Mechanika mikro- i makroświata – drgania i fale w przyrodzie. Poszukiwanie ruchu i drgań w otaczającym świecie oraz poznanie praw dynamiki i ruchu drgającego”. Wykład będzie miał formę interaktywnej prezentacji. Gimnazjaliści dowiedzą się m.in. na ile sposobów można hałasować, co przewodzi dźwięk i jak narysować drgania. Poznają też niszczycielską siłę dźwięku, zobaczą taniec rodzynek w piwie i  poeksperymentują z helem.


A po zakończeniu roku szkolnego gimnazjaliści z całej Polski pojadą na dziesięciodniowe obozy naukowe. Przewidziano zajęcia terenowe, warsztaty, konwersacje językowe, wykłady ilustrowane prezentacjami multimedialnymi oraz zajęcia rekreacyjno-sportowe i artystyczne. Uczniowie ze Stoczka trafią do górskiego uzdrowiska Duszniki Zdrój. Planowana jest seria ciekawych wycieczek (m.in. do Czech), a także zwiedzanie kopalni złota i ogrodu dendrologicznego.


Poza tym po zakończeniu drugiego roku nauki uczniowie aktywnie biorący udział w projekcie mogą liczyć na udział w czterodniowych wycieczkach zagranicznych. Będą zwiedzać muzea, podziwiać zabytki i obserwować pracę ośrodków naukowych. Gimnazjaliści ze Stoczka dowiedzieli się właśnie, że odwiedzą Drezno lub Berlin.


Grupę Ciekawi świata 25 tworzą:

1)    Adam Gąsior, kl. II b
2)    Marlena Majewska, kl. II a
3)    Anna Rostek, kl. II a
4)    Sylwia Sobieska, kl. II a
5)    Ewelina Osytek, kl. I a