Powitanie Wójta Gminy Stoczek

Wójt Gminy Stoczek

Jest mi niezmiernie miło zaprosić Państwa do odwiedzenia naszych stron internetowych, na których pragniemy zaprezentować wszechstronnie gminę Stoczek oraz ważniejsze epizody z jej historii. Mam nadzieję także, że wirtualna wędrówka po serwisie internetowym zachęci Państwa do rzeczywistego odwiedzenia naszej gminy.

Rządowe Centrum Legislacji

Wersje elektroniczne:

Pliki "cookies" na stronie www.stoczek.net.pl

Strona www.stoczek.net.pl korzysta z plików "cookies". Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza ich akceptację.

Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce klikając w ten link

A A A

Projekt "Moja Przyszłość" na półmetku

Dobiega końca I część planowych  zadań realizowanych w ramach projektu edukacyjnego pn. „Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe — Moja przyszłość" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

 

Istotną cechą zajęć prowadzonych w ramach projektu jest twórcze, nowatorskie i kreatywne podejście do metod pracy i zagadnień zaplanowanych do realizacji, angażujące uczestników i wychodzące poza schemat zajęć klasowo-lekcyjnych. Nie byłoby to możliwe bez odpowiedniego wyposażenia, dlatego zakupiono sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć: komputer do Szkoły Podstawowej w Stoczku i w Toporze, laptop do Publicznego Gimnazjum w Stoczku oraz rzutnik do Szkoły Podstawowej w Grygrowie. Każda szkoła miała na ten cel przeznaczone 2590,00 zł.

 

W ramach projektu zakupiono również materiały edukacyjne, na które każda szkoła mogła wydać aż 1670,00 zł. Były to m.in.: plansze dydaktyczne, układanki i gry, książki, programy edukacyjno – multimedialne oraz modele do zajęć z przyrody, matematyki, języka angielskiego oraz poradnictwa i doradztwa edukacyjno-zawodowego.

 

W ramach zadania - zajęcia pozalekcyjne, do końca roku 2014 odbędzie się następująca ilość zajęć w poszczególnych szkołach:
1.    Publiczne Gimnazjum im. W.S. Reymonta w Stoczku
język angielski: 16, przyroda: 36, matematyka: 24, poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe: 4
2.    Szkoła Podstawowa im. E. Szymańskiego w Stoczku,
język angielski: 28, przyroda: 16, matematyka: 32, poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe: 4
3.    Szkoła Podstawowa im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Toporze,
język angielski: 36, przyroda: 16, matematyka: 20, poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe: 8
4.    Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Grygrowie. 
język angielski: 24, przyroda: 24, matematyka: 24, poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe: 8

 

Jednym z zadań projektu jest odwiedzanie instytucji związanych z szkolnictwem wyższym, edukacją i kulturą. Dzięki temu do tej pory odbyły się dwie wycieczki zorganizowane. Umożliwiły je fundusze przeznaczone na ten cel, w kwocie 1620,00 zł dla każdej szkoły.

 

Na pierwszą wycieczkę pojechali w październiku uczniowie klasy V i IV ze szkoły podstawowej w Toporze i Grygrowie. Pierwszym punktem programu było kino, w którym dzieci uczestniczyły w emocjonującym i pełnym wrażeń programie edukacyjno-przyrodniczym: „4 Żywioły”. Prezentowane widowisko obejmowało podróż po  6 salach, w których postrzeganie skierowane było na odkrywanie świata przy użyciu kolejnych zmysłów. Najwięcej emocji wzbudziła sala 3D i sala ruchu, gdzie zastosowane techniczne rozwiązania, pozwoliły na niemal namacalne doświadczenie siły czterech żywiołów – Wody, Ognia, Ziemi I Powietrza. Program „4 Żywioły” był pasjonującą wędrówką po różnych obszarach wiedzy. Uczniowie dowiedzieli się dlaczego kontynenty się poruszają a wulkany wybuchają, w jaki sposób woda kontroluje i kształtuje nasze życie. Możliwą stała się wyprawa w głąb ziemi, gdzie odkryła przed dziećmi swoje tajemnice, niedostępna na co dzień,  jaskinia.  Wycieczka nie była pozbawiona akcentów artystycznych - inspirowany dźwiękami natury koncert stanowił dla wszystkich niezwykłe przeżycie muzyczne.

 

Drugim miejscem jakie odwiedzili uczniowie, było Muzeum Ewolucji w Instytucie Paleontologii PAN w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W bajecznym świecie dinozaurów dzieci poznały wiele ciekawostek z dziedziny paleontologii. Niezwykłą odmianą od szkolnej rutyny była lekcja muzealna, podczas której uczniowie pogłębili wiedzę na temat życia i zwyczajów dinozaurów. Na wystawie zaprezentowane były sylwetki prehistorycznych płazów i gadów, jednak największe wrażenie zrobiły na dzieciach naturalnych rozmiarów szkielety dinozaurów.

 

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Stoczku oraz z Publicznego Gimnazjum w Stoczku również mieli okazję do zwiedzenia ciekawych miejsc związanych z kulturą i sportem. Pod koniec listopada odbyła się wycieczka do Warszawy, której uczestnicy rozpoczęli swoją przygodę od  „Kosmicznej Wyprawy” - pokazu prowadzonego na żywo w planetarium „Niebo Kopernika”, w Centrum Nauki Kopernik. Była to niezwykła podróż w czasie i przestrzeni, uczniowie „przenieśli się” do roku 2053 i na pokładzie statku kosmicznego „Niebo Kopernika” wyruszyli na pierwszą turystyczną wycieczkę ku Saturnowi. W jej trakcie dowiedzieli się, jak poruszają się planety, z czego składają się pierścienie Saturna oraz jak wygląda międzyplanetarny śmietnik. Wrażenia były niezwykłe, dzięki sferycznemu ekranowi, otaczającemu widownię ze wszystkich stron, uczniowie mieli wrażenie prawdziwego lotu statkiem kosmicznym. Po „Kosmicznej wyprawie” uczestnicy mieli sporo czasu na zgłębienie wiedzy w Centrum Nauki Kopernik.
Następnie cała wycieczka udała się na Stadion Narodowy, gdzie czekał już przewodnik, aby poprowadzić wszystkich „Trasą Piłkarza”. Każdy mógł się poczuć jak gwiazda piłki nożnej, doświadczyć przedmeczowej atmosfery w piłkarskiej szatni,  zasiąść na ławce zawodników oraz wejść na płytę Stadionu Narodowego.

 

Wszystkie składowe projektu – wycieczki, zajęcia dodatkowe, działania mające na celu doposażenie szkół w materiały edukacyjne, w założeniu prowadzą do wyrównania szans edukacyjnych. Uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych mają niezwykłą okazję do tego żeby poznać i zrozumieć świat i naukę w sposób wykraczający poza ramy szkolnego programu nauczania. „Moja przyszłość” to zachęta do zgłębiania wiedzy i angażowania się w proces edukacyjny tak, by nauka stała się dla wszystkich dzieci kluczem do odkrywania siebie i narzędziem do kształtowania własnego losu.

Opracowanie:Julia Zawadzka- koordynator projektu

Data publikacji: 11.12.2014r.

Zdjęcia: Archiwum UG

Wprowadzenie: Administrator