MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji, Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska
OSOBA WŁAŚCIWA DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
Inspektor ds. rolnictwa i ochrony środowiska
pokój nr 13, tel. 25 691 90 20 wew. 26 e-mail: rpo@stoczek.net.pl
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie decyzji administracyjnej
WYMAGANE DOKUMENTY
1. Kopia mapy zasadniczej (pobrana z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, np. z Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami – ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów) –1 egz.
Mapa ta powinna mieć wielkość umożliwiającą wykonanie analizy obszaru, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r.: w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, którego granice wyznacza się: „na kopii mapy, o której mowa w art. 52 ust. 2 pkt 1 ustawy (z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym), w odległości nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy, nie mniejszej jednak niż 50 m”.
2.Określenie zamierzenia inwestycyjnego przedstawione w spójnej formie opisowej oraz graficznej (określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu).
3. Wypis z rejestru gruntów (pobrany z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, np. z Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami – ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów) –1 egz.
4. Dokumenty od gestorów sieci zaświadczające, że istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla zamierzenia inwestycyjnego (art. 61 ust. 1 pkt 3 Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym), lub umowy dotyczące zagwarantowania wykonania uzbrojenia terenu, zawartej pomiędzy gestorem sieci a inwestorem (art. 61 ust. 5 ww. ustawy) w przypadku braku infrastruktury technicznej.
5. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, wydawana na podstawie. Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko i Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko–w odniesieniu do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko*;
6. Pełnomocnictwo imienne wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej – w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
7. Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego firmy.
8. Inne dokumenty np. informacje o danych formalno-prawnych terenu objętego wnioskiem lub sąsiadującego.
9. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Pouczenie: W razie stwierdzenia braków formalnych wniosku, organ I instancji wezwie wnioskodawcę w trybie art. 64 §2 k.p.a. do uzupełnienia braków w terminie 7dni, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
OPŁATY
- 0 zł - opłaty skarbowej nie płacą właściciele oraz użytkownicy wieczyści
- 0 zł - opłaty nie wnosi się za ustalenie warunków zabudowy w sprawach budownictwa mieszkaniowego
- 0 zł - opłaty skarbowej nie płacą organizacje pożytku publicznego, jednostki budżetowe i jednostki samorządu terytorialnego
- 598 zł - opłata wnoszona przez pozostałe podmioty (w szczególności osoby trzecie, niebędące właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości)
Kiedy zapłacić: opłatę skarbową zapłać w chwili złożenia wniosku o ustalenie warunków zabudowy. Opłatę dokonuje się w kasie urzędu w godz. 8.00 – 14.00 lub przelewem na konto Urzędu Gminy w Stoczku nr 90 9236 0008 0130 0101 2000 0020
Dowód zapłaty opłaty skarbowej musisz dostarczyć do urzędu w ciągu 3 dni od złożenia wniosku. Takim dowodem zapłaty może być wydruk potwierdzający wykonanie przelewu w banku.
- 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalne)
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy
W praktyce termin ten może być dłuższy, gdyż nie wlicza się do niego terminów przewidzianych w przepisach na uzyskanie uzgodnień, opinii, czy też okresów zawieszenia postępowania. Ponadto wydanie decyzji może się opóźnić z innych przyczyn, np. winy strony, czy też przyczyn niezależnych od urzędu.
TRYB ODWOŁAWCZY
W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Wójta Gminy Stoczek
INNE INFORMACJE
(*) Art. 35 § 5 Kpa. Do terminów określonych w przepisach nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
FORMULARZ DO POBRANIA
Druki dostępne w pokoju nr 13
PODSTAWA PRAWNA