MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Stanu Cywilnego
OSOBA WŁAŚCIWA DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
pokój nr 11, tel. 25 691 90 20 wew. 24, email: sok@stoczek.net.pl
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Sporządzenie aktu stanu cywilnego oraz wydanie jednego odpisu aktu skróconego.
WYMAGANE DOKUMENTY
- „Wniosek o wpisanie do rejestru stanu cywilnego aktu sporządzonego za granicą"
- Załączniki:
- odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego z jego tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego - w przypadku, gdy odpis zagraniczny jest wydany na druku wielojęzycznym zgodnie z konwencją podpisaną w Wiedniu 8 września 1976 r. tłumaczenie nie jest wymagane;
- w przypadku, gdy zagraniczny akt nie posiada wszystkich danych, zawartych w polskim dokumencie, niezbędne są:
w przypadku małżeństwa – oświadczenie od obywatela polskiego o noszonym nazwisku po zawarciu związku małżeńskiego, jeżeli akt zagraniczny nie określa tego nazwiska, poświadczone przez konsula, jeżeli osoba nie składa wniosku osobiście,
3. Do wglądu:
- dokumenty stwierdzające tożsamość
OPŁATY
- za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu transkrypcji – 50,00 zł,
- za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu sprostowania – 39,00 zł,
- za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu uzupełnienia – 39,00 zł,
Opłatę dokonuje się w kasie urzędu lub przelewem na konto Urzędu Gminy w Stoczku nr 90 9236 0008 0130 0101 2000 0020
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 30 dni od daty złożenia wniosku (w przypadku skomplikowanych spraw – do 2 miesięcy).
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje.
INNE INFORMACJE
Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być:
- osoba, której akt dotyczy,
- inne osoby, które wykażą interes prawny lub faktyczny w transkrypcji dokumentu potwierdzającego zgon.
PODSTAWA PRAWNA
art. 104 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 709, 1978).